Brev:
Opstart på grød og fast føde
28. februar 2022
Alder:
6 mdr.
Opstart på grød og fast føde
Kære Helen,
Vores søn på 6 mdr er i gang med at starte på grød, og jeg har i den forbindelse en række spørgsmål. Jeg kan ikke finde hoved og hale i al den tvetydige information, der er på nettet.
Vi startede så småt for 2-3 uger siden, men kom vist til at give ham for meget første gang, da han var helt vild med det. Han begyndte at have afføring maaange gange i døgnet og virkede til at have ondt i maven. Vi holdte derfor lidt igen. Så prøvede vi med en smule broccolimos, som måske også var lidt hårdt for hans mave.
Ellers har vi giver majs-, hirse- og boghvedegrød og senest butternut squash.
Han fortsætter med at lave afføring hyppigt, men det er ofte meget lidt og han virker stadig til at have ondt/besvær med at komme af med det.
Hvad skal man gøre i dette tilfælde? Skrue ned? Skrue op? (Det er vel ikke forstoppelse), bare give det tid? Give/undgå noget bestemt?
Hvor ofte synes du vi skal tilbyde han grød eller grøntsagsmos?
Vi kommer til at give ham mest plantebaseret mad, så det er jeg i gang med at undersøge hvordan man gør, således han bliver ernæret ordenligt.
Men hvor tidligt skal man begynde at tænke på proteiner, jern mv?
Jeg har fx købt nogle jerndråber, men er bange for de giver ham endnu mere maveonde.
På forhånd tak for hjælpen :-)